Choć nie jest to najczęstsze zjawisko, może się zdarzyć, że niektórzy z twoich gości anulują swoje rezerwacje. Taka sytuacja może wywołać u ciebie frustrację i smutek. Na pewno zadajesz sobie pytanie, co się stało, dlaczego klient podjął taką decyzję? Nie ma jednej odpowiedzi na te pytania, powodów jest tak wiele, jak wielu jest gości na świecie. Najważniejszą rzeczą do zrozumienia dla ciebie jest nie wpadać w panikę i zamienić tę niedogodność w doświadczenie. Powinieneś spróbować zrozumieć przyczynę odwołania rezerwacji i skoncentrować swoje wysiłki na planie działania, aby tego uniknąć. W tym artykule powiemy ci, jakie są cztery główne powody, które prowadzą klientów do anulowania.

1. Zmiana planów: tak, to się często zdarza. Może się zdarzyć, że gość zorganizował swoją podróż w określony sposób i w jednej z części planu podróży miał zamiar odwiedzić miasto, w którym znajduje się twój pensjonat, ale zmienił swoje plany. Nie będzie już przejeżdżał przez to miasto, bo transport tam jest drogi lub po prostu dlatego, że uświadomił sobie, że woli odwiedzić inne miejsce. W związku z tym musi on odwołać swoją rezerwację w twoim obiekcie i postanawia spędzić swój pobyt gdzie indziej.

Pensjonaty dostępne w Polsce

2. Odwołany wyjazd: czasami zdarza się, że z powodu siły wyższej gość musi odwołać wyjazd. Najlepszym tego przykładem jest pandemia COVID-19. W ciągu zaledwie kilku dni świat zwolnił. Granice zostały zamknięte, lotniska przestały działać, a ludzie przestali się przemieszczać. Bez wątpienia jest to sytuacja, której nigdy nie mogliśmy sobie wyobrazić, a jednak się wydarzyła. Na szczęście tego typu sytuacje nie należą do najczęstszych i najzwyklejszych, ale potrafią generować masowe anulacje rezerwacji noclegów.

Inna możliwość to taka, że gość dokonał rezerwacji na wyjazd służbowy. Być może musiał wziąć udział w konferencji lub spotkaniu. Nagle firma odwołała wyjazd, albo z powodu braku budżetu, albo z powodu odwołania imprezy w miejscu docelowym. Spowoduje to anulowanie rezerwacji w miejscu zakwaterowania.

3. Choroby lub wypadki: niestety, choroby lub wypadki zdarzają się częściej niż nam się wydaje. Wyobraźmy sobie taką sytuację: klient przez kilka lat planował wycieczkę do Cuzco, aby odbyć trekking na Machu Picchu. Ale na tydzień przed wyjazdem, idąc ulicą, łamie kostkę. Pierwszą rzeczą o której myśli, jest to, że będzie musiał odwołać podróż i rezerwację pensjonatu. Podróż do miejsca, którego główną atrakcją jest zwiedzanie krajobrazu na piechotę ze złamaną kostką nie byłaby dobrą decyzją. Może się również zdarzyć, że członek rodziny niespodziewanie zachoruje, a podopieczny musi pozostać w domu, aby mu pomóc. Doprowadzi to do odwołania podróży i anulowania rezerwacji.